22 sierpnia 2012

Skany akt metrykalnych - tutaj musisz zajrzeć !

Witam po urlopie :)

Nie tak znowu dawno dowiedziałam się o istnieniu dwóch miejsc w sieci gdzie można znaleźć online skany aktów metrykalnych naszych przodków. Pierwszy taki link znajduje się na znanej genealogom stronie Mormonów czyli na Family Search. Nie wszystko tam jest "otwieralne" jeśli chodzi o skany. Ja przeszukując parafię Mrzygłód przejrzałam dosłownie wszystko, księga po księdze dzięki czemu znalazłam rodzeństwo mojej praprababki - cztery siostry i jednego brata. Całkiem dobry wynik. Trzeba tak na piechotę bo nigdy nie wiadomo co się otworzy. Jest to jakiś constans, chyba że coś się zmienia w tej materii. Czy otwierają się co jakiś czas nowe księgi tego nie wiem. Może ktoś z genealogów wie ? Generalnie warto zajrzeć pod ten link

Drugie miejsce gdzie ostatnio odkryłam dokumenty swoich przodków to Gen Baza Strona jest dostępna po zalogowaniu. W skanach z łódzkiego AP znalazłam akt ślubu prapradziadków. Bardzo mnie to ucieszyło, gdyż z aktami ślubów mam najwięcej trudności poszukiwawczych. Znalazłam ponadto brata mojej prababci (nie wiedziałam że miała brata) i dowiedziałam się ze wspomnianego już aktu ślubu, że prapradziadek miał dwie żony. Jak więc widzicie znowu sporo informacji.

Zachęcam do skorzystania z tych linków bo tak naprawdę nigdy nie wiadomo co się trafi :) Linki znajdziecie też na pasku bocznym.

Zapraszam i pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz