9 listopada 2015

Śladami Homów, Himowskich i Smętków czyli polsko - francuska wycieczka genealogiczna

We wrześniu tego roku odwiedził nas kuzyn z Francji. Z Paulem jesteśmy połączeni przez osobę jego babki, a mojej praprababki Franciszki Himowskiej z domu Hom. O dzieciach i wnukach Franciszki pisałam tutaj Paul jest synem najstarszego dziecka Franciszki i Michała Himowskiego czyli Walerii, oraz Edwarda Smętka. Chciałam mojemu kuzynowi pokazać miejsca i jednocześnie sama je zobaczyć (bo nie wszędzie byłam do tej pory) związane zarówno z Franciszką jak i Walerią. Przy okazji skonkretyzowałam sobie miejsce pochówku najmłodszego dziecka Franciszki czyli Leona Himowskiego, brata Walerii i mojego pradziadka Józefa. Jako bonus znalazłam ( a właściwie znalazł mój mąż) grób gdzie pochowana jest żona oraz córka Leona. Zostawiłam na cmentarzu małą korespondencję, nawiązałam pewne kontakty via Facebook, ale niestety nie mogę się dodzwonić pod wskazany numer. Historia i osoba Leona pozostaje więc póki co dla mnie nieznana.

Zapraszam do obejrzenia małego fotograficznego resume z tejże ekskursji :)

Będusz - tu urodziła się moja praprababka Franciszka z domu Hom córka Jana i Balbiny Balczerowskiej. Z Będuszem jest związana cała rozległa rodzina Hom (Ham)





Mrzygłód - miejsce chrztu Franciszki Hom, jej pięciorga rodzeństwa: Aleksandra, Magdaleny, Teresy, Antoniny i Ludwiki, jej przyrodnich braci z małżeństwa ojca z Magdaleną Konieczniak: Pawła Franciszka, Jana, Piotra, Józefa i kolejnego Jana. W Mrzygłodzie odbył się również ślub rodziców Franciszki, oraz ojca z kolejną żoną, oraz dziadków Franciszki - Józefa i Marianny Ludwik





Włodowice - miejsce chrztu Walerii i Leona Himowskich. Ich brat a mój pradziadek był ochrzczony w parafii Kromołów










Rudniki - tu urodzili się Waleria i Leon Himowscy. Mój pradziadek Józef (ich brat urodził się w Zawierciu)




Cmentarz w Zawierciu





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz